EA FC 25 Atrybuty zawodników

Wprowadzenie

W grze EA FC 25 często zdarza się, że zawodnicy z wyższą oceną ogólną grają gorzej od tych z niższą. Dzieje się tak, gdyż sama ocena ogólna nie przekłada się w praktycznie żaden sposób na rozgrywkę. Aby sprawdzić jakie umiejętności w grze ma zawodnik musimy zagłębić się w atrybuty zawodników. Zrozumienie jak działają oraz za co odpowiadają pozwoli ci lepiej dobierać zawodników pod twoje preferencje, dzięki czemu staniesz się lepszym graczem. W tym artykule wyjaśnimy każdy atrybut zawodnika.

TEMPO (55% szybkość biegu, 45% przyspieszenie)

  • Szybkość biegu - Szybkość biegu określa maksymalną prędkość, jaką może osiągnąć gracz.
  • Przyspieszenie - Przyspieszenie to przyrost prędkości biegu gracza. Im wyższa wartość, tym krótszy czas potrzebny do osiągnięcia maksymalnej prędkości. W przypadku zawodnika z wysokim przyspieszeniem, ale niską szybkością biegu, jego sprint rozwija się szybko, ale jego prędkość maksymalna jest dość niska. W takim przypadku przyspieszenie staje się prawie nieistotne - nie ma sensu szybko osiągać maksymalnej prędkości, jeśli nie jest ona duża.

STRZELANIE (5% Ust. w ataku, 45% wykończenie, 20% siła strzału, 20% dalekie strzały, 5% woleje, 5% rzuty karne)

  • Ustawianie w ataku - Ustawianie w ataku to zdolność gracza do zajmowania dobrych pozycji na boisku podczas meczu. Im wyższa jest ta statystyka, tym bardziej prawdopodobne jest, że gracz znajdzie wystarczająco dużo miejsca, aby otrzymać piłkę w niebezpiecznych obszarach. Ten atrybut dotyczy zdolności gracza do dostrzegania otwartej przestrzeni i zajmowania dobrych pozycji, które zapewniają przewagę w ataku.
  • Wykończenie - Wykończenie to celność strzałów nogą w polu karnym. Nie ma jednak wpływu na strzały głową lub strzały spoza pola karnego.
  • Siła strzału - Siła strzału określa, jak mocno gracz uderza piłkę podczas oddawania strzału na bramkę. Jest to ilość mocy, jaką gracz może włożyć w strzał, zachowując jego celność. Ma ona wpływ na to, jak szybko porusza się piłka po uderzeniu z dowolnej odległości. Gracz z niską siłą strzału może nadal mocno uderzyć piłkę, ale im dłużej przytrzymasz przycisk strzału, tym bardziej prawdopodobne jest, że spudłuje.
  • Dalekie strzały - Atrybut ten określa celność strzałów spoza pola karnego.
  • Woleje - Woleje określają celność oraz moc strzałów nogą z powietrza. Zawodnicy posiadający tą statystykę na wysokim poziomie częściej strzelają piękne bramki.
  • Rzuty karne - Atrybut ten określa umiejętność wykonywania rzutów karnych. Im jego wartość jest większa, tym wolniej porusza się kółko dokładności rzutu karnego, dzięki czemu masz większą szansę na perfekcyjne trafienie. Zwiększa on także celność rzutu karnego i sprawia, że piłka jest trudniejsza do wychwycenia przez bramkarza, ponieważ jest uderzona bliżej rogu bramki.

PODANIA (20% orientacja, 20% dośrodkowania, 5% rzut wolny, 35% podania, 15% długie podania, 5% podkręcanie) 

  • Orientacja - Orientacja określa świadomość gracza na temat pozycji jego kolegów z drużyny i przeciwników wokół niego. Jest to atrybut, który zwiększa (lub zmniejsza) możliwości udanego długiego podania. Im lepszy atrybut orientacji, tym szerzej gracz będzie widział swoich kolegów z drużyny, a tym samym tym większe szanse na udane długie podanie. Nie ma znaczenia, jak wysoka jest statystyka długich podań zawodnika, jeśli nie ma on przyzwoitej wizji.
  • Dośrodkowania - Dośrodkowania określają dokładność dośrodkowań, zarówno z gry jaki i z rzutów wolnych. Im większa wartość atrybutu, tym większa szansa, że dośrodkowanie trafi do wybranego przez nas zawodnika w polu karnym.
  • Rzut wolny - Rzut wolny to atrybut, który mierzy celność zawodnika przy wykonywaniu rzutów wolnych. Im wyższa wartość, tym lepsza celność bezpośredniego rzutu wolnego na bramkę. Do wykonywania rzutów wolnych w twojej drużynie powinieneś wybrać zawodnika z doskonałą celnością rzutów wolnych i podkręcaniem.
  • Podania - Atrybut podania określa z jaką celnością oraz siłą gracz zagrywa piłkę do kolegów z drużyny podaniami po ziemi.
  • Długie podania - Długie podania określają jak dobrze zawodnik wykonuje długie podania w powietrzu do kolegi z drużyny. Atrybut ten określa nie tylko celność, ale i szybkość podania. Należy pamiętać jednak, że wartość tej statystyki nie wpływa na dalekie podania po ziemi, a jedynie te w powietrzu.
  • Podkręcanie - Podkręcanie mierzy zdolność gracza do podkręcania piłki podczas podań i strzałów. Im wyższa wartość, tym bardziej podkręcona jest piłka. Jest to doskonały atrybut dla każdego zawodnika wykonującego stałe fragmenty gry. Podkręcone rzuty rożne mogą być ciężkie do wychwycenia przez wychodzącego bramkarza, a podkręcone rzuty wolne mogą bez problemu omijać mur i dokręcać się do bramki. Posiadając gracza z wysoką statystyką podkręcania możesz także próbować uderzyć na bramkę bezpośrednio z rzutu rożnego, gdy przeciwnik wyjdzie bramkarzem przed pole bramkowe.

DRYBLING (10% zwinność, 5% równowaga, 0% reakcje, 35% kontrola piłki, 50% drybling, 0% opanowanie)

  • Zwinność - Atrybut ten mierzy zwinność gracza podczas poruszania się lub skręcania. Innymi słowy, jak szybko i zgrabnie gracz może kontrolować piłkę. Zawodnika o wysokiej zwinności łatwiej jest kontrolować i mijać za jego pomocą rywali. Jeśli uwielbiasz graczy, którzy dużo dryblują, zwinność jest jedną ze statystyk, na które warto zwrócić uwagę.
  • Równowaga - Atrybut równowagi to zdolność do utrzymania równowagi po starciu fizycznym. Jeśli zawodnik ma wysokie statystyki zwinności i równowagi, będzie poruszał się płynnie i będzie w stanie kontrolować piłkę z łatwością. Ponadto, nawet jeśli gracz ma wysoko ocenione statystyki szybkości biegu i przyspieszenia, to może czuć się ociężały, jeśli brakuje mu zwinności i równowagi.
  • Reakcje - Reakcje mierzą, jak szybko gracz reaguje na sytuacje dziejące się wokół niego. Inaczej mówiąc, Jest to czas między momentem, w którym gracz widzi, gdzie znajduje się piłka, a momentem, w którym zajmuje pozycję do jej przyjęcia.
  • Kontr. piłki - Kontrola piłki to zdolność gracza do kontrolowania piłki po jej otrzymaniu. Im wyższa wartość, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że piłka odbije się od gracza podczas jej przyjęcia. Wpływa na to, jak dobrze zawodnik może utrzymać posiadanie piłki, gdy przeciwnik go atakuje.
  • Drybling - Drybling to zdolność gracza do prowadzenia piłki i mijania przeciwnika. Wyższa wartość oznacza, że gracz będzie w stanie lepiej utrzymywać się przy piłce podczas dryblingu, ponieważ będzie trzymał piłkę bliżej stopy, co utrudnia przeciwnikowi odebranie mu jej.
  • Opanowanie - Atrybut ten wpływa to na szanse popełnienia błędu przez zawodnika przy strzałach, podaniach i dośrodkowaniach pod presją. Im wyższa wartość, tym lepiej zawodnik radzi sobie w stykowych sytuacjach.

OBRONA (20% przechwyty, 10% główki, 30% orientacja w obronie, 30% odbiór piłki, 10% wślizg)

  • Przechwyty - Przechwytywanie określa umiejętność czytania gry i przechwytywania podań. Im większa wartość tej statystyki, tym większa szansa, że gracz wystawi nogę lub zrobi coś innego, aby zapobiec podaniu drużyny przeciwnej.
  • Główki - Atrybut ten określa, jak celne oraz jak mocne są strzały głową zawodnika. Mimo, że podczas główki musimy ręcznie wybrać kierunek strzału, to zawodnicy z wysoko ocenioną statystyką główek mają większą szansę na trafienie w bramkę.
  • Orientacja w obronie - Orientacja w obronie to umiejętność podążania za przeciwnikiem i bronienia jego ataku. Innymi słowy, twój zawodnik może pozostać blisko napastnika przeciwnika i powstrzymać go przed dośrodkowaniem/podaniem od kolegi z drużyny. Przyczynia się również do prawidłowego ustawiania się zawodnika w obronie.
  • Odbiór piłki - Atrybut ten mierzy zdolność gracza do wykonywania odbiorów tradycyjnych na czas, tak aby wygrać piłkę, a nie popełnić faulu. Jeśli statystyka jest niska, bardziej prawdopodobne jest, że zawodnik będzie spóźniony. Jeśli zawodnik posiada wysoką statystykę odbioru piłki rośnie też szansa, że przy delikatnych przewinieniach, takich jak lekkie pociągnięcie za koszulkę czy wybicie zawodnika drużyny przeciwnej z rytmu poprzez mocniejsze wejście fizyczne, sędzia przymknie oko i nie podyktuje rzutu wolnego.
  • Wślizg - Statystyka wślizgów mierzy zdolność gracza do wykonywania wślizgów w takim czasie, aby wygrać piłkę, a nie popełnić faulu. Im większa wartość tego atrybutu, tym większa szansa, że gracz wygarnie piłkę spod nóg przeciwnika w czysty sposób podczas wejścia wślizgiem.

FIZYCZNE (5% skoczność, 25% wytrzymałość, 50% siła, 20% agresja)

  • Skoczność - Skoczność mierzy jak wysoko zawodnik potrafi wyskoczyć do główki. Im wyższa wartość, tym wyżej gracz może skakać. Należy jednak pamiętać, że ta cecha jest stosunkowo bezużyteczna bez powiązanych z nią atrybutów. Aby zawodnik był wybitny w powietrzu, powinien mieć przy tym także wysokie statystyki skoczności, siły i celności główek. Jego wzrost również może być bardzo pomocny. Wysoki zawodnik, z wysoką statystyką skoczności będzie za każdym razem bardzo niebezpieczny przy stałych fragmentach gry oraz innych dośrodkowaniach.
  • Wytrzymałość - Wytrzymałość określa tempo, w jakim zawodnik męczy się podczas meczu. Ten atrybut określa również ile czasu może biec sprintem, zanim zwolni. Pamiętaj, że wraz ze spadkiem paska wytrzymałości zawodnika w czasie meczu, spadają również inne statystyki, co ma znaczący wpływ na jakość jego gry. Rośnie także wtedy ryzyko kontuzji.
  • Siła -  Siła to cecha, która określa siłę w starciach fizycznych z przeciwnikiem. Im wyższa wartość, tym większe prawdopodobieństwo, że gracz wygra pojedynek fizyczny. Wysoka wartość tego atrybutu pozwala też na bardziej efektywne zastawienie się z piłką, co pomaga przetrzymać piłkę i poczekać na wyjście kolegów z drużyny na dobre pozycje do podania.
  • Agresja - Atrybut agresji określa zaangażowanie zawodnika w mecz. Im większą wartość ma ten atrybut, tym zawodnik będzie sprawiał wrażenie bardziej pracowitego i zawziętego na boisku. Gracz będzie bardziej zdeterminowany, aby wygrywać pojedynki siłowe, powietrzne, czy wykonywać odbiory.

BRAMKARZ

  • Robinsonada - Atrybut ten określa zdolność bramkarza do wykonywania interwencji wymagających rzucenia się do piłki.
  • Łapanie - Łapanie określa zdolność bramkarza do łapania piłki. Im wyższa wartość tego atrybutu, tym większa szansa, że podczas interwencji zawodnik złapie piłkę, zamiast sparować ją.
  • Wykopy - Wykopy to kolejny atrybut przeznaczony wyłącznie dla bramkarzy, używany do pomiaru długości i celności wybić piłki z rąk lub z ziemi.
  • Refleks - Refleks określa jak szybko bramkarz reaguje na strzał na bramkę. Jeśli statystyka jest niska, bramkarz zacznie animację interwencji później.
  • Szybkość - Szybkość w przypadku bramkarza określa jak szybko bramkarz jest w stanie wyjść z bramki, aby dopaść do strzelca będącego w sytuacji 1 na 1.
  • Ustawianie się -  Ten atrybut to zdolność bramkarza do prawidłowego ustawienia się do wykonania interwencji. Wpływa również na sposób, w jaki bramkarz reaguje na dośrodkowania.

Podsumowanie

Jak sam widzisz, każdy zawodnik posiada dużą ilość statystyk wewnątrz gry. Odpowiednia kombinacja atrybutów jest kluczowa, aby grało nam się dobrze. Warto więc zapoznać się z każdym z nich i na tej podstawie dobierać graczy do swojego zespołu.

deliver
Sprawdź

Status swojego zamówienia lub zlecenia