EA FC 25 Ustawienia kontrolera

Najlepsze ustawienia kontrolera w EA FC 25

Ustawienia kontrolera pomagają nam dostosować sterowanie rogrywką pod nasze preferencję i uczynić nas jeszcze lepszymi graczami. Na pierwszy rzut oka ustawienia te wydają się jednak skomplikowane. Jest więc szansa, że zamiast ułatwić sobie rozgrywkę uzyskamy efekt odwrotny poprzez zły dobór opcji. W tym artykule postaramy się wyjaśnić wszystkie opcje oraz zaproponować najlepsze wybory, na podstawie naszej oceny.

Gdzie znaleźć ustawienia kontrolera?

  1. Z głównego menu gry EA FC 25 wybieramy “ustawienia”.
  2. Następnie przechodzimy do “ustawienia gry”.
  3. Możemy teraz dostosować ustawienia zgodnie z naszymi preferencjami.

Ustawienia kontrolera

Kolorem zielonym zaznaczone są opcje polecane przez nas, natomiast proszę pamiętać, że dobór opcji zależy od indywidualnych preferencji i może różnić się w zależności od gracza.

Strzelanie

Automatyczne strzały (domyślnie wyłączone w kompetytywnych trybach)

  • Wł. - Gracze będą wykonywać automatyczne strzały w odpowiednich sytuacjach.
  • Wył. - Gracze nigdy nie będą wykonywać automatycznych strzałów.

Wspomagane główki (domyślnie wyłączone w kompetytywnych trybach)

  • Wł. - Uderzenia głową będą częściowo wspomagane przez komputer, a więc po strzale głową piłka będzie naprowadzana w kierunku bramki.
  • Wył. - Uderzenia głową będą całkowicie manualne i ich siła oraz celność będą zależeć od tego, w którym kierunku wychylimy gałkę kontrolera przy strzale.

Wspom. strzałów

  • Asysta - Kierunek strzału będzie wspomagany, aby zawsze celował w bramkę.
  • Ręczne - Kierunek celowania to kierunek, w którym poleci strzał.
  • Precyzja - Musisz celować w kierunku bramki, aby strzały były celne. Jest to częściowa asysta strzału.

Precyzyjne wykończenie

  • Wł. -  Dwukrotne naciśnięcie przycisku strzału podczas próby uderzenia na bramkę spowoduje uruchomienie się precyzyjnego wykończenia. Precyzja i wyczucie czasu drugiego naciśnięcia przycisku decydują o wyniku kontaktu - idealnie wyczucie uderzenia zwiększa celność i siłę strzału, podczas gdy złe wyczucie zwiększa prawdopodobieństwo chybienia celu. Aby premia do strzału była największa należy nacisnąć przycisk strzału drugi raz, w momencie gdy noga gracza będzie jak najbliżej dotknięcia piłki.
  • Wył. - Dwukrotne naciśnięcie przycisku strzału nie będzie miało wpływu na jakość strzału.

Podania

Automatyczne wymyślne podania (domyślnie wyłączone w kompetytywnych trybach)

  • Wł. - Zawodnicy będą wykonywać wymyślne podania automatycznie w odpowiednich sytuacjach.
  • Wył. - Zawodnicy nie będą wykonywać wymyślnych podań, dopóki przycisk odpowiadający za wymyślne podania nie będzie wciśnięty.

Wspomaganie podań prostopadłych

  • Asysta - Kierunek i siła podania będą wspomagane, aby pomóc w zagrywaniu podań do odbiorcy i omijaniu przeciwników.
  • Częściowe - Kierunek podania prostopadłego będzie mniej wspomagany. Będzie wciąż zależeć od obranego przez gracza kierunku, jednak jego siła będzie wciąż częściowo wspomagana.
  • Ręczne - Kierunek i siła podania jest całkowicie określana przez gracza.

Podanie prostopadłe górą

  • Asysta - Kierunek i siła podania będą wspomagane, aby pomóc w zagrywaniu podań do odbiorcy i omijaniu przeciwników.
  • Częściowe - Kierunek podania prostopadłego górą będzie mniej wspomagany. Będzie wciąż zależeć od obranego przez gracza kierunku, jednak jego siła będzie wciąż częściowo wspomagana.
  • Ręczne - Kierunek i siła podania jest całkowicie określana przez gracza.

Wspomaganie podań po ziemi

  • Asysta - Kierunek i siła podania będą wspomagane, aby pomóc w zagrywaniu podań do odbiorcy i omijaniu przeciwników.
  • Częściowe - Kierunek podania po ziemi będzie mniej wspomagany. Siła podania będzie wspomagana natomiast sztuczna inteligencja pomoże tylko trochę przy kierunku podania.
  • Ręczne - Kierunek i siła podania jest całkowicie określana przez gracza.

Wspom. dośrodkowań

  • Asysta - Kierunek dośrodkowania będzie wspomagany w kierunku kolegi z drużyny. Moc dośrodkowania będzie wspomagana do przedniego lub tylnego słupka i nie będzie paska mocy przy dośrodkowaniu.
  • Częściowe - Musisz wybrać odpowiednią moc, ale kierunek dośrodkowań będzie wspomagany w obszarach przy bliższym i dalszym słupku.
  • Ręczne - Kierunek, który wskażesz, jest kierunkiem dośrodkowanie, a im dłużej przytrzymasz przycisk, aby wykonać dośrodkowanie, tym silniejszy ono będzie.

Wspomaganie podań górą

  • Asysta - Kierunek i siła podania lobem będą wspomagane, więc podania lobem będą zagrywane w kierunku kolegi z drużyny.
  • Ręczne - Kierunek, który wskażesz, będzie kierunkiem podania lobem, a im dłużej przytrzymasz przycisk podania lobem, tym mocniejsze będzie podanie.

Blokada adresata podania

  • Późno - Odbiorca podania jest wybierany jak najpóźniej, dopiero w momencie kopnięcia piłki.
  • Rozpoczęcie animacji - Odbiorca podania jest wybierany wcześnie, już w momencie rozpoczęcia animacji kopnięcia.
  • Doładowanie - Ta opcja to najszybszy możliwy wybór odbiorcy podania. Jest on wybierany w momencie puszczenia przycisku podania lub gdy pasek siły zostanie zapełniony

Czułość precyzyjnych podań

  • Normalna - Mniej responsywne, ale bardziej precyzyjne.
  • Wysoka - Kierunek podania zawsze będzie odpowiadać kierunkowi w którym skierujesz lewą gałkę. Dzięki temu podania będą dokładniejsze, ale też trudniej będzie je wycelować.

Obrona

Automatyczne wybicia (domyślnie wyłączone w kompetytywnych trybach)

  • Wł. - Gracze będą wykonywać wybicia automatycznie w odpowiednich sytuacjach.
  • Wył. - Gracze nigdy nie wykonają wybicia, jeśli nie zostanie naciśnięty przycisk wybicia.

Wspomaganie wybić

  • Klasyczne - kierunek i siła wybicia zostaną w pełni dostosowane, a kierunek wskazany przez gracza nie będzie brany pod uwagę
  • Kierunkowe - kierunek wybicia będzie dostosowany przez gracza, ale siła zostanie w pełni dostosowana, a gra wybierze pierwszy możliwy kierunek interwencji.

Kontrola tempa (domyślnie ręczna w kompetytywnych trybach)

  • Ręczna - Podczas tzw. Jockey movement nie będzie pomocy w zakresie prędkości ani kierunku ruchu. Gracz jest zdany na siebie.
  • Asysta - Prędkość tzw. Jockey movement będzie wspomagana, aby pomóc graczowi pozostać blisko przeciwnika, ale nie ma wspomagania kierunku ruchu.

Obrona

  • Obrona taktyczna - po naciśnięciu przycisku odpowiedzialnego za odbiór tradycyjny gracz będzie wykonywał odbiór tradycyjny lub wejście barkiem w przeciwnika w zależności od pozycji.
  • Zaawansowana obrona - pozwala dowolnie wybierać tryb odbioru. Przyciskiem odpowiedzialnym za odbiór tradycyjny możemy wykonać odbiór tradycyjny, natomiast przyciskiem odpowiadającym za podanie możemy wykonać wejście barkiem w przeciwnika.

Wspomaganie blokowania podań

  • Wł. - Piłkarze będą próbowali automatycznie przechwytywać podania, gdy piłka znajdzie się w ich pobliżu.
  • Wył. - Wszystkie podania będzie przechwytywać ręcznie.

Przełączanie

Autom. przełączanie

  • Wysokie i bezpańskie piłki - Gra będzie przełączała między zawodnikami tylko przy lobach, dośrodkowaniach i gdy piłka będzie bezpańska.
  • Tylko wysokie piłki - Gra będzie przełączała między zawodnikami tylko przy lobach i dośrodkowaniach.
  • Tylko bezpańskie piłki - Gra będzie przełączała między zawodnikami tylko przy dośrodkowaniach i bezpańskich piłkach.
  • Automatyczne - W trakcie obrony gra sama będzie przełączała zawodników, na tych najlepiej ustawionych
  • Ręczne - Przełączanie zawodników zawsze będzie ręczne.

Autom.  Przeł. (wspom. ruch)

  • Brak wspomagania - Zawodnik na którego się przełączysz nie będzie biegł w kierunku sprzed przełączenia.
  • Małe - Zawodnik na którego się przełączysz będzie biegł w kierunku sprzed przełączenia przez krótki czas. Da ci to czas na wybranie nowego kierunku.
  • Duże - Zawodnik na którego się przełączysz będzie biegł w kierunku sprzed przełączenia przez dłuższy czas. Da ci to czas na wybranie nowego kierunku.

Zmiana prawym drążkiem

  • Klaczyczne - Ruszenie prawą gałką przełączy na najbliższego zawodnika w wybranym przez ciebie kierunku.
  • Zmiana piłkarzy - Szybkie poruszanie prawym drążkiem przemieści wskaźnik zmiany zawodnika, ale nie przełączy na niego kontroli. Aby przełączyć się na tego zawodnika musisz wcisnąć przycisk zmiany zawodnika.
  • Adaptacyjnie - Dłuższe przytrzymanie prawej gałki przełączy cię na dalszych zawodników w momencie puszczania.

Zmiana prawym drążkiem - odniesienie

  • Zależnie od piłkarza - kontrolowany zawodnik będzie stanowić punkt odniesienia zmian prawym drążkiem.
  • Zależnie od piłki - piłka będzie stanowić punkt odniesienia zmian prawym drążkiem.

Zmiana prawym drążkiem - czułość

  • Od 0 do 10 - Im wyższa czułość, tym bardziej gra będzie respektować wskazówki kierunkowe podczas wybierania następnego gracza. Im niższa czułość, tym bardziej prawdopodobne jest, że gra wybierze gracza znajdującego się bliżej, nawet jeśli kierunek nie jest skierowany bezpośrednio na niego.

Przełączanie między piłkarzami

  • Klasyczne - gra będzie przełączała na piłkarza najlepiej nadającego się zawodnika, ze względu na różne kryteria.
  • Strona bramki - gra będzie przełączała na piłkarza od strony bramki.
  • Najbliżej piłki - gra będzie przełączała na zawodnika najbliżej piłki.

Blokada adresata

  • Wł. - Po włączeniu tej opcji, AI przejmie kontrolę nad graczem przy piłce, umożliwiając ci przesunięcie innego gracza na dogodną pozycję i poproszenie o podanie zwrotne. Możesz to zagranie wykonać naciskając zarówno lewy, jak i prawy drążek, a następnie ustawić zawodnika na pozycji, wykonując ruch prawym drążkiem.
  • Wył. - Opcja ta będzie wyłączona.

Ikony przełączania

  • Wł. - Wciśnij prawy drążek w defensywie, aby aktywować ikony przełączania. Przechyl prawy drążek w kierunku zawodnika na którego chcesz się przełączyć. Jest to zaawansowana metoda przełączania między zawodnikami i nie polecamy jej, zwłaszcza początkującym graczom.
  • Wył. - Opcja ta będzie wyłączona.

Drybling

Kontekstowy zwinny drybling (domyślnie wyłączone w kompetytywnych trybach)

  • Wł. - Zawodnicy będą automatycznie wykonywać “zwinne dryblingi” w określonych sytuacjach, na przykład w starciu 1 na 1 z przeciwnikiem.
  • Wył. - Zawodnicy nigdy nie będą automatycznie wykonywać “zwinnych dryblingów”

Drybling bez kontaktu

  • Wł. - Drybling bez piłki pozwala na wykonywanie ruchów wokół piłki bez jej dotykania.
  • Wył. - Drybling bez piłki jest wyłączony.

Bramkarz

Wspom. gry bramkarzem

  • Częściowe - Piłki znajdujące się blisko ciała bramkarza zostaną automatycznie obronione, a w przypadku wszystkich innych piłek należy odpowiednio ustawić pozycję, kierunek i wyczuć czas.
  • Asysta - Strzały lecące stosunkowo blisko ciała bramkarza zostaną automatycznie obronione, w przypadku wszystkich innych musisz zadbać o odpowiednie ustawienie i wyczucie czasu. Kierunek nie ma znaczenia.
  • Ręczne - Tylko odruchowe obrony są automatyczne. Każda inna piłka będzie zależeć od twojej pozycji, wyczucia czasu i kierunku, w którym próbujesz uratować.

Ustawienia kontrolera

Analogowy sprint

  • Wł. - Włączenie Sprintu analogowego pozwala kontrolować szybkość sprintu. Im mocniej naciśniesz przycisk sprintu, tym szybciej zawodnik będzie biegł.
  • Wył. - Nie będziesz w stanie kontrolować szybkości sprintu.

Efekt “Trigger”

  • Wł. - Przycisk sprintu będzie powodował nieznaczny opór podczas niektórych akcji.
  • Wył. - Efekt “Trigger” będzie wyłączony.

Wibracje

  • Klasyczne - Wzbogacone wrażenia z rozgrywki, ponieważ wibracje aktywują się w różnych obszarach kontrolera, co pozwala uzyskać prawdziwe poczucie rzeczywistych działań.
  • Rozszerzone - Wibracje kontrolera podczas wykonywania kluczowych akcji w grze.
  • Wył. - Wyłącza wszystkie wibracje kontrolera

Podsumowanie

Dobre ustawienia kontrolera to ważna kwestia, aby poprawić swoją grę. Należy jednak pamiętać, że ustawienia te musisz dobierać pod własne preferencje. Nie jest to też rzecz, która uczyni cię od razu mistrzem świata w EA FC 25. Jest to tylko jeden z wielu czynników, takich jak umiejętności, odpowiednio dobrana taktyka, czy mocny skład. Co do kwestii ulepszenia składu, pamiętaj, że pomocny może być zakup FC 25 Coins.

deliver
Sprawdź

Status swojego zamówienia lub zlecenia